
Jakie narzędzie zapłaci za twoje reklamy na Facebooku?
Wydatki na reklamę online przerosły wszelkie inne wydatki reklamowe. Wiele osób ucieszyło się z faktu, że online marketing ma większą siłę niż reklamy w TV i inne media. Jednak doświadczone osoby wiedziały od razu, z czym to się wiąże… z coraz większym wzrostem cen reklam w social media.
I tak się stało.
Wiele branż zanotowało 9-krotny wzrost cen reklam w ostatnich 5 latach! Te ceny stale rosną, więc nie zauważamy tego tak, jak wzrostu podatków czy składek ZUS z miesiąca na miesiąc. Jednak historyczne dane jednoznacznie pokazują, że na reklamy będziemy wydawać coraz więcej.
Minęły już czasy kliknięć i polubień strony za kilka groszy. Algorytmy platform reklamowych są na to za mądre i nie wyświetlą naszych reklam tak tanio, bo im się to nie opłaca.
Jak zapłacić za reklamy na Facebooku i Instagramie, aby nie odczuwać tego w budżecie firmy?
Mam strategię, z której korzystam zawsze, kiedy z reklam pozyskuję nowe kontakty do bazy email. Czyli kiedy ludzie zapisują się na mój webinar lub jakiekolwiek darmowe materiały. To jedne z najważniejszych reklam, które stosuję, a które nie przynoszą bezpośrednio zysku. Reklamy skierowane na strony sprzedażowe przynoszą zyski, więc poniższej strategii nie stosuję w ich przypadku.
Aby zapłacić za reklamy, stosuję strategię ONE TIME OFFER (w skrócie OTO), czyli jednorazowej oferty. Oto jak wygląda to w praktyce (być może znasz to już z doświadczenia z moimi webinarami):
- Użytkownik Facebooka klika w moją reklamę webinaru
- Użytkownik zapisuje się, aby wziąć udział w webinarze
- Na stronie z podziękowaniem za zapis wyświetla się ONE TIME OFFER
Naprawdę wiele osób korzysta z OTO, a obrót z tego produktu spłaca większość lub cały budżet, jaki przeznaczam na reklamy.
Teraz więcej konkretów o skutecznej ofercie jednorazowej
One time offer to tak zwany wyzwalacz sprzedaży. Sprawia, że potencjalni klienci są bardziej skłonni podjąć decyzję o zakupie, bo wiedzą, że to niepowtarzalna szansa.
Kiedy oferta jednorazowa jest nie do odrzucenia?
- Kiedy sprzedajesz wysoką wartość za niską cenę. Na przykład robisz więcej niż 50% obniżki ceny.
- Kiedy dodajesz do produktu wartościowe bonusy znacznie podnoszące postrzeganą wartość zestawu.
- Kiedy cena to dla Twojej grupy docelowej wydatek, którego nie odczuwają. Na przykład 9 zł, 19 zł, 59 zł. Wszystko zależy od grupy klientów i wartości, jaką widzą w oferowanym produkcie.
Jako ofertę jednorazową najlepiej stosować produkty z dostępem elektronicznym. Natychmiastowy dostęp do zakupu podnosi skuteczność oferty.
3 mechanizmy, które możesz zastosować do ONE TIME OFFER
- Ograniczenie czasowe oferty – widok kończącej się promocji sprawia, że ludzie szybko podejmują konkretną decyzję. Ogranicz OTO do 15 min lub maksymalnie 24h. Po tym czasie oferta powinna zniknąć. Ten mechanizm działa najlepiej w przypadku produktów edukacyjnych online.
- Nieprzekraczalny termin – jeżeli sprzedajesz coś, co ma konkretny termin, również zwiększasz motywację do zakupu. Na przykład dostęp do wydarzenia, które rozpoczyna się za 3 dni.
- Ograniczona dostępność produktu – możesz również ograniczyć ilość dostępnych do zakupu produktów. Na przykład tylko 100 dostępów do archiwalnego nagrania webinaru lub 100 egzemplarzy ebooka.
SUPER WAŻNA sprawa na koniec
Jak sama nazwa wskazuje „JEDNORAZOWA OFERTA”, powinna być jednorazowa. Bądź fair wobec klientów i nie próbuj ich wykiwać. Jeżeli będziesz wciąż robić tę samą niepowtarzalną ofertę, ludzie szybko to zauważą. W efekcie po pierwsze przestanie ona działać, a po drugie i najgorsze, stracisz relację z klientami.