Dla mnie biznes to pewna układanka – zespół naczyń połączonych. Kiedy w biznesie zaczynają się problemy, rzadko kiedy jest jedna przyczyna.

No właśnie ze względu na ten układ czy zespół powiązań, które pojawiają się między poszczególnymi elementami, w których jedno wpływa na drugie biznes potrafi skomplikowany i powodować wiele wyzwań. Ale jeśli je zrozumiesz, zdefiniujesz i poukładasz, cała ta układanka – ten system może sprawnie działać.

Dla mnie biznes to 9 obszarów i pytania, które z tymi obszarami się wiążą. Od odpowiedzi na te pytania a potem od wdrożenia tych odpowiedzi w życie zależą wyniki Twojego biznesu:
Filozofia biznesu- zapomniana przez większość przedsiębiorców a dla mnie podstawa każdego biznesu. I jak z każdą podstawą- jeśli o nią nie zadbasz, w pewnych momencie cała konstrukcja się zawala. Widziałam wiele biznesów, które “padało”, bo nie odrobiło właśnie tej lekcji.

Strategia – kolejna sprawa, której warto się nauczyć, bo badania pokazują, że tylko niewiele ponad 20% przedsiębiorców myśli i działa strategicznie.

System pracy – to ramy, które pozwolą Ci i Twojemu zespołowi na co dzień funkcjonować. To ważne, bo inaczej wszystko stanie się ważne i pilne, a ty staniesz się strażakiem, który biega “od pożaru do pożaru”. To będzie pożar tylko w Twojej głowie, bo jeśli mózg nie ma wytyczonych ram i zasad, wszystko będzie przypisywał jako ważne. A wiemy, że w biznesie zawsze jest coś do zrobienia.

Produkt – dla niektórych serce firmy. Produkt czy usługa to teoretycznie powinien zdecydować, jak będą zachowywać się klienci, czy sięgną po Twój produkt czy nie. I zdecyduje! Ale to tylko część prawdy. Reszta to marketing.

Marketing – dziś musi odejść od standardowej strategii: dobry produkt, dużą dostępność, dobra promocja ( czytaj reklama), dobra cena. To już się nie sprawdzi. Dziś świat potrzebuje zupełnie czegoś innego. Wiesz czego?

Sprzedaż – Polacy – jak każda nacja – uwielbia kupować ale dla odmiany nie cierpią, jak się im coś sprzedaje. Nie pozostaje Ci nic innego jak przyjąć strategię sprzedaży bez sprzedawania. A to już nie jest takie łatwe i oczywiste. Istnieje za to kilka sprawdzonych filozofii sprzedażowych, które działają. Poznałeś już je?

Finanse i pieniądze – w Polsce jakimś cudem to temat tabu, chociaż każdy te pieniądze ma i- uwaga- pragnie ich mieć więcej. Między innymi dlatego powstają biznesy. Ale skoro ta wiedza jest jakby “podziemna” nic dziwnego, że tyle firm wpada w finansowe tarapaty i później nie ma śladu ani po pieniądzach a po biznesie.

Marka Lidera – dziś na czele każdej organizacji stoi Lider. A w dobie malejącego zaufania do polityki, do biznesu, człowiek chce po drugiej stronie zobaczyć człowieka. Dlatego marka Twojej firmy może znacznie urosnąć i przyciągnąć więcej klientów w krótszym czasie jeśli Ty jako marka staniesz się rozpoznawalny i zasłużysz na zaufanie. Naprawdę warto!

Mistrzowski Zespół – dziś żaden duży biznes nie rozwinie się bez zespołu. A potrzebujesz do od początku. Bo nawet jeśli nikogo nie zatrudniasz a księgowość masz na zewnątrz, to pomyśl, że księgowy może rać do Twojej bramki lepiej lub gorzej. A wszystko w zależności od tego, czy umiesz z nim i z innymi zespół. A jeśli już budujesz, to dlaczego nie miałby to być mistrzowski zespół? Prawda? 😉

Aż się prosi o 10 punkt, prawda? Może dopiszemy go razem? Zapraszam!

#Biznesologia #MistrzowskiBiznes