Wybierz stronę

 

Sprzedaż to codzienność dla każdego biznesu. Jednak dla wielu firm to codzienna, nierówna walka, z którą sobie nie radzą. Nie powinno tak być. Każdy powinien znaleźć swoje ulubione techniki sprzedaży. Łatwe do stosowania i dające powtarzalne rezultaty.

Brak skuteczności bywa efektem ciągłego poszukiwania tego jednego, najlepszego, magicznego sposobu sprzedaży. Przecież taki nie istnieje. Na początku, jeżeli nie masz jeszcze swoich sprawdzonych technik sprzedaży, sugeruję Ci wybrać kilka i szlifować Twoją umiejętność posługiwania się nimi. W ten sposób w końcu zaczną działać, bo TY będziesz wiedzieć, jak z nich korzystać.

Dla ułatwienia pokażę Ci, 3 wybrane z mojego arsenału, techniki sprzedaży, które sprawdziły się w każdych warunkach!

 

1. Obietnica wartości

To niby jest oczywiste, ale wiem, że wiele osób wcale tego nie wykorzystuje tak, jak powinno. Każdy produkt powinien mieć swoją obietnicę, czyli konkretną wartość, jaką wniesie do życia klienta, który go kupi. Jeżeli nie można tego zdefiniować, niestety produkt może być za mało wartościowy, aby sprzedawać go z przekonaniem!

Znajdź najmocniejszą obietnicę, jaką spełni Twój produkt, pamiętając o tym, co jest ważne dla Twoich klientów. I zamiast mówić o ogólnej uniwersalności czy wspaniałości tego, co oferujesz, skup się na wyjaśnieniu obietnicy oraz pokazaniu, jak produkt wypełni obietnicę.

Sprzedając produkt, który ma mocną obietnicę z pokryciem, gwarantuję Ci, że Twoja energia i pewność siebie w procesie sprzedaży będzie robić ogromne wrażenie na kontrahentach!

 

2. Lejek sprzedażowy

Lejek sprzedażowy często traktujemy strategicznie i dużo o nim się mówi, ale nie zawsze traktujemy go, jako technikę sprzedaży samą w sobie. A możesz to zrobić. Ciekawi Cię jak?

Lejek sprzedażowy to podróż klienta po doświadczeniu i produktach Twojej marki. Wiele firm ma kłopot z automatyzacją procesu sprzedaży lub automatyzacja wyklucza osobę sprzedawcy.

Jeżeli nie masz automatycznego lejka lub brakuje w nim człowieka, nie przejmuj się. To doskonała okazja, aby zadzwonić do klienta, porozmawiać z nim i POKAZAĆ KOLEJNY KROK do wykonania.

Za każdym razem, kiedy klient wchodzi w interakcję z Twoją marką albo coś kupuje, masz okno czasowe, aby przez telefon lub osobiście przeprowadzić go na kolejny etap jego podróży. Właśnie takie jest działanie lejków, ale uwierz mi, w dobie szerzącej się sztucznej inteligencji i automatyzacji, klienci uwielbiają pogadać z żywym, empatycznym człowiekiem.

 

3. Do kogo z tłumu mówisz?

Kiedy sprzedajesz w formie jeden do wielu, czyli na przykład ze sceny, podczas webinaru, w filmie sprzedażowym, możesz mieć kłopot ze skutecznością, kiedy starasz się dotrzeć dosłownie do każdego. Nie zadowolisz wszystkich, nie ma na to szans. Ale to dobrze, bo wiedząc, że i tak część osób nie będzie zainteresowana, możesz poświęcić uwagę zainteresowanej części publiczności.

Jak to zrobić?

Potrzebujesz do tego persony klientów obsługiwanych przez Twój biznes. Podczas sprzedaży mów tylko do tych osób. Dzięki temu wszystko, co powiesz, będzie miało dla nich dużo większą moc przekazu oraz bardziej pobudzisz ich wyobraźnię i emocje.

Po więcej metod skutecznej sprzedaży zapraszam Cię na Maraton Mistrzów Biznesu – edycja marketing i sprzedaż. Razem z Beatą Kapcewicz podczas 9 szkoleń LIVE pokażemy Ci więcej sprawdzonych przez nas technik i podpowiemy jak je wdrażać!