Networking jako kompetencja, zjawisko a nawet zawód rodzi wiele niezrozumienia a nawet kontrowersji, dlatego ja obalam dziś mity, które z tym zjawiskiem się wiążą.

Ci, którzy opanowali umiejętność networkingu wiedzą, że nie oznacza on tylko kontaktów z właściwymi osobami. W istocie oznacza posiadanie relacji, bycie obecnym w życiu innych i wysoki stopień wiarygodności, by wizytówki, adresy i uściski dłoni były nie tylko oznaką obecności, ale przede wszystkim znakami prawdziwych relacji, znakami więzi.

Dlatego dziś każdy członek Twojego zespołu powinien  stać się naturalnym networkerem: budować relację, być obecnym w życiu klientów, członków zespołu, społeczności. Tworzyć więzi, które nie tylko będą przekładać się na wyniki ale które pozwolą tworzyć wartość, którą ciężko mierzyć jedynie wysokością kontraktu czy wartości zlecenia. To oznacza zaufanie, lojalność, rozwój! To właśnie między innymi pozwala Ci budować #MistrzowskiZespół!

Networking jako kompetencja, zjawisko a nawet zawód rodzi wiele niezrozumienia a nawet kontrowersji, dlatego ja obalam dziś mity, które z tym zjawiskiem się wiążą, żeby więcej zespołów budowało kompetencję naturalnego networkowania.

 

  • Mit 1: Ludzie nie są zainteresowani pomaganiem innym

Fakt: Skuteczność networkingu przeczy tej teorii. Ponieważ przynosi korzyści wszystkim zainteresowanym i zaangażowanym stronom. Ludzie mają dziś tyle wzajemnie do zaoferowania. Wielu ludzi czuje się wyróżnionych, kiedy pyta się ich o radę i kiedy mogą pomóc innym. Wiedzą, że kiedy będą potrzebować wsparcia innych, otrzymają ją w ramach zasady wzajemności. Nie ma znaczenia w jakiej relacji i zależności jesteśmy. Dziś pani sprzątająca może pomóc panu prezesowi a pan prezes pani sprzątającej. role i funkcje mają dziś coraz mniejsze znaczenie, kiedy w grę wchodzą ważne rzeczy, relacje czy więzi.

  • Mit 2: Networking udaje się tylko z ludźmi, których znamy

Fakt: Spójrz ilu masz znajomych na fb, instragramie czy inkedIn, których nigdy nie widziałeś na oczy! Wielu ludzi szczególnie w sytuacji zmiany pracy, poszukiwania w ważnej dla siebie sprawie musi zacząć realizować swoją strategię networkingową pośród ludzi, których nie znają. I wielu to się udaje. Trzeba pracować nad rozwijaniem kontaktów również z ludźmi, którzy są nam obcy. Social media dziś to znacznie ułatwiają!

  • Mit 3: Networking face to face jest jedyną skuteczną formą netowrkingu

Fakt: Patrząc na doświadczenia własne i naszych klientów  wyraźnie widać, że o ile wartościowe relacje powstają w ramach networkingu bezpośredniego, to Internet staje się coraz częściej wykorzystywany do nawiązywania i umacniania więzi w biznesie i w życiu prywatnym. I tak to coraz częściej działa: lepiej poznawać się offline – bo ta zbudowana relacja jest naturalnie silniejsza, a potem utrzymywać ją online.

  • Mit 4: Networking to sposób na wykorzystywanie ludzi do własnych celów

Fakt: wielu ludzi nieumiejętnie stosuje networking przypisując mu złą sławę.  Często popełniając błędy doprowadzamy do sytuacji, gdzie ludzie czują, że budujemy z nimi relacje dla własnych celów i korzyści. Prawdziwe relacje można oprzeć jedynie na zaufaniu i wzajemnej szczerej satysfakcji.

  • Mit 5: Networking to bywanie na konferencjach i rozdawanie wizytówek

Fakt: W Polsce jeszcze wciąż pokutuje taki pogląd, ale to niewiele ma wspólnego z networkingiem. Wizytówka to sposób na wymianę danych kontaktowych, ale to od Ciebie zależy, czy będzie jedynie znakiem obecności, czy prawdziwej więzi.

  • Mit 6: Networking jest dla ludzi z umiejętnościami budowania relacji

Fakt: Badania pokazują, że tylko 10% osób ma naturalny dar networkowania. Znakomita większość osób musi się tego nauczyć. A jest to kompetencja, jak każda inna, której można się nauczyć głównie przez praktykowanie i doskonalenie.

A Ty jakie masz doświadczenia w zespole z networkingiem?

 

Serdeczności,

Beata

#4roleLidera #LiderInetworking #ZespółNetworkerów #90dni #MistrzowskiZespół

 

 

Zapraszamy Cię również do grupy na Facebooku – Mistrzowski Zespół w 90 dni!